måndag 6 april 2009

Nystart

Ihelgen valdes jag in på två år som ledamot i distriktsstyrelsen för Svenska Kyrkans Unga i Växjö Stift! Gött, var väldigt nervös, men Elins fina pledering hjälpte till!
Helgen har tillbringats på Tallnäs och Distrikts Års Möte (DÅM). Dåm är alltid DÅM, lite små segt och tråkigt ibland, men ack så viktigt! Kul att få vara med ett tag till. Ska bli spännande och se hur det kommer att bli med den nya styrelsen (MÅNGA nya och unga, helt plöstligt blev jag 4e äldst!) Men jag tror på oss, en sarlig blandning av allt ifrån vårt kära stift. Samtidigt slutar nu både Anton och Johan, personlig förlust men de ska bli kul att få upptäcka ett nytt SKU!

Idag fick jag en annan nystart. Bikten avklarades klockan 8 med Magnus. Wow, de var jobbigare än jag trodde trots att vi gått igenom alla punkter och de som jag skulle ta upp i detalj innan, så blev det väldigt tungt. Kände mig väldigt naken och sårbar. Men ack så skönt när jag väl fick förlåtelse. Vilken lättnad. Kommer sakna mina samtal med Magnus. De har gett mig så mycket och det har varit skönt för mig att få lyfta det som tyngt mig.

Skolan pendlar upp och ner väldigt mycket just nu. Läser en bok i veckan, första boken var mycket bra, denna boken funkar inte alls för mig. Är byggd och baserad på en massa brev och dagböcker från det Amerikanska inbördes kriget. Idag har det inte gått alls. Kom hem och sov tre timmar istället för att läsa, de trots att jag sov 12 timmar i natt. Är konstant trött.

Planer på att flytta ner till Lund finns och växer sog allt starkare för var dag. Alltså att jag skulle isf flytta ner tidigare.

I påsk blir det Jönköping. Åker upp på onsdags. Ska bli sjukt kul att träffa Ylva, Sofia, Hanna och Karin samt alla andra människor som bor där uppe. Men mest spännande ska det bli att träffa mina svärföräldrar.! Ska bli riktigt kul, lite små nervös, men får hålla ett hårt tag om Antons hand.

I Frid

Inga kommentarer: